Fjortis - Blond emo?

Egentligen, när man tänker på en fjortis så är det ju oftast

blondiner med vaselin eller ljus läppar a'la vit, upptryckta bröst, mycket smink, riktiga attentionswhores

(lite som Dessie och Paouw, bara det att de gör det intressant och med stil)

Så egentligen, är inte fjortis en STIL rent ut sagt? ungefär som emos, som ber om

uppmärksamhet genom att gräva djupt med knivar i handlederna och se arga ut hela tiden, använder minst lika mycket smink som fjortisarna och visar upp piercingar istället för bröst. Är inte dessa fjortisar bara en blondare variant utav emos?

Hur som helst, ville bara skriva av mig detta, då jag inte fick dessa funderingar ur huvudet..

I vilket fall som helst så kallar jag ingen fjortis längre, jag har nämligen passerat 16års gränsen

och kallar dem istället jävla småungar...


Kommentarer
Postat av: Sandra

jag tkr inte hårfärgen har någon betydelse hur man är. Man blir så som man beter sig.. bara för att man har mkt smink o blondt hår så behöver man inte vara fjortis. och bara för att man har mörkt hår och gillar piercingar så behöver man inte vara emos :P Jag har själv varit blond nästan hela mitt liv, är född blond. Och jag har aldrig blivit stämplad för att va fjortis osv :P man blir dömd efter hur man beter sig.

2009-04-20 @ 11:00:06
URL: http://zannyh.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0